V Novi Gorici so v petek uradno odprli 300-kilometrsko kolesarsko pot, ki se začenja v italijanski Pušji vasi ter prek Slovenije vodi do Opatije na hrvaški obali. Poteka tudi skozi Ilirsko Bistrico, kjer bodo v Turističnem informacijskem centru tudi izposojali kolesa. Ta storitev bo kmalu na voljo tudi v Turističnem informacijskem centru v Špetru na italijanski strani. Na območju Brkinov so postavili tri nove električne polnilnice za kolesa in sicer v centru Ilirske Bistrice ob turističnem informacijskem centru, na tamkajšnjem Mestnem trgu ter v Trpčanah.
V okviru projekta bosta turistični produkt povezali tudi dve novi brezplačni prevozni storitvi – avtobus in kombi s prikolico za kolesa, ki bosta vozila med letošnjim 22. junijem in 14. septembrom med Ajdovščino in Čedadom ter med Vipavsko dolino in Predmejo.
Alpsko-mediteransko kolesarsko pot so uredili v okviru čezmejnega projekta Inter Bike III iz programa Interreg VI-A Italija-Slovenija. Z njo želijo povezati tri dežele od Alp do Kvarnerja preko Posočja, Goriške, Krasa in Brkinov ter ljubiteljem kolesarjenja ponuditi pristen stik z naravo, spoznavanje zgodovine čezmejnega območja in okušanje lokalnih gastronomskih specialitet.
Pot se začne v Pušji vasi (Venzone) v Furlaniji-Julijski krajini, kjer se stika s priljubljeno kolesarsko potjo Alpe-Adria (Salzburg-Gradež). Po prečkanju zahodne Slovenije se zaključi v Opatiji. Razdeljena je na šest etap, primernih za različno kondicijsko pripravljene kolesarske navdušence. Traso sta že prekolesarila poklicna kolesarska vodnika Matej Hartman in njegov hrvaški kolega Bojan Šenkinc. Kolesarjenje je trajalo tri dni.
Idejni vodja novega kolesarskega produkta Alpsko-mediteranska pot Boštjan Primc z Občine Ilirska Bistrica je ob njegovi predstavitvi izpostavil, da bo enoten turistični produkt pripomogel k usklajenemu razvoju kolesarske poti, ki jo je doslej vsaka država razvijala ločeno. Za promocijo bo skrbela Občina Ilirska Bistrica oz. njen turistični informacijski center. Vzdolž poti se zdaj nadejajo večjega obiska kolesarskih turistov. Primc je dodal še, da je sedaj potek celotne trase umeščen v prostor, speljana pa je predvsem po manj prometnih poteh.
Projekt Inter Bike III. je bil vreden 750.000 evrov, zanj so pridobili 600.000 evrov evropskih sredstev, sofinanciranje Slovenije je znašalo 85.000 evrov, italijansko pa 65.000 evrov.
Foto: arhiv Občine Ilirska Bistrica oziroma projektnih partnerjev