Mesec: junij 2019

  • POSTOJNSKI OS ŠE NAPREJ PROTI AVTOCESTI

    Postojnski občinski svet je na današnji izredni seji na predlog sedmih svetnikov razpravljal o tem, ali naj se na območju občine umesti avtocesta proti Jelšanam. Ugotovili so, da sklep iz aprila 2011, ki namesto gradnje avtoceste podpira zgraditev obvoznice mimo treh krajev ob obstoječi državni cesti, še vedno velja.
    Ker julija 2011 med občinami Postojna, Pivka, Divača in Ilirska Bistrica ni bilo soglasja takratnih občinskih vodstev glede trase avtocestne povezave, ki bi primorsko avtocesto povezala z mednarodnim mejnim prehodom Jelšane in območjem Kvarnerja, so od države zahtevali pospešitev gradnje obvoznic Ilirska Bistrica, Pivka in Postojna.

    Po opravljenih razpravah po krajevnih skupnostih je takratni župan Jernej Verbič občinskemu svetu predlagal, občinski svet pa je na redni seji aprila 2011 tudi sprejel sklep, da občina nasprotuje umestitvi avtocestne povezave na svojem območju. To je pomenilo, da bi težave zaradi gostega tovornega in osebnega prometa na tej relaciji reševali z izgradnjo obvoznic Rakitnik, Matenja vas in Prestranek.

    Obvoznica Ilirska Bistrica je zaključena, v Pivki bo zgrajena v prihodnjih letih, obvoznice, ki bi prometa rešila omenjene tri kraje v postojnski občini, pa ni niti v investicijskih načrtih države. Leta 2016 je postojnska občina omenjeno obvoznico celo izvzela iz občinskega prostorskega načrta, ker se pristojno ministrstvo ni strinjalo s traso, saj se je ta podvajala z zamišljeno traso avtocestnega odseka.

    Na današnji seji postojnskega občinskega sveta je bilo v razpravi slišati, da sklepi iz leta 2011 še vedno veljajo, ker jih občinski svet ni nikoli preklical. Obenem so predlagatelji sklica izredne seje od župana Igorja Marentiča zahtevali, naj ne daje ministrstvu signalov, da bi lahko bila za postojnsko občino sprejemljiva kakšna druga različica.

    Marentič je namreč v začetku letošnjega leta razburil javnost z izjavo, da se zavzema za novo varianto avtocestne povezave, ki bi imela priključek pri Hruševju. Na današnji seji je Marentič pojasnil, da je to njegovo razmišljanje in da se zavzema “za prebivalcem najmanj škodljivo varianto odseka avtoceste proti Jelšanam”.

    “Kljub temu, da ni bila sprejeta nobena odločitev, je bilo javno potrjeno, da vse odločitve, ki so bile sprejete pred osmimi leti, še vedno veljajo. Tako da je interes, da to območje dobi čim prej ustrezno cestno povezavo in to prioritetno, ker je to lažje in hitreje izvedljivo preko obvoznic. Ko enkrat pride do obvoznic in povezave med njimi, bo promet normalno stekel in bo normalno pretočen,” je ob koncu seje v izjavi povedal predlagatelj izredne seje, postojnski svetnik Zvonko Černač.

    Ob koncu razprave svetniki sicer niso podprli enega od dveh predlaganih današnjih sklepov, to je, da od župana pričakujejo pospešitev aktivnosti za umestitev in začetek gradnje obvoznice. So pa podprli drugi sklep, ki od Marentiča zahteva, da jim enkrat letno poroča o reševanju te pereče problematike.

    Iz razprave je bilo razbrati še, da se svetniki zavedajo, da bo na koncu odločitev o gradnji avtocestnega odseka tako ali tako sprejela država.

    Avtor:STA
  • MUZEJSKI VIKEND ZAČENJATA RAZSTAVI ZA OTROKE

     V soboto bodo slovenski muzeji in galeriji na široko odprli svoja vrata in obiskovalcem zbirke predstavili zastonj in povrh tega v svojih prostorih pripravili še pestro dogajanje. Notranjski muzej Postojna pa bo pripravil kar poletni muzejski vikend. Jutri ob 12. uri bodo začeli s programom za otroke. Zanje bodo postavili kar dve razstavi in v soboto muzejska vrata odprli do polnoči. Obiskovalce bodo po razstavi popeljali kustosi, posvetili pa se bodo tudi kamnoseštvu. 

    Avtor:Maruša Mele Pavlin
  • BEATIN DNEVNIK SE DOGAJA NA GRADU SNEŽNIK!

    Širša javnost skoraj bolj kot delo pesnice, prevajalke in pisateljice Luize Pesjak pozna njeno podobo z imenitnega portreta Mihaela Stroja in dejstvo, da je bila hči Prešernovega delodajalca Blaža Crobatha. Čeprav je avtorica več literarnih del, tudi libreta za opero Gorenjski slavček, je njeno najbolj znano delo Beatin dnevnik. Literarni zgodovinarji in kritiki so roman iz leta 1887 omenjali kot zanimivost, predvsem za to, ker ga je napisala ženska, literarno vrednost pa so mu odrekli. Profesorica za slovensko književnost in literarno zgodovino s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani dr. Urška Perenič je te trditve postavila na glavo. Objavila je prvo faksimilirano izdajo dnevniškega romana Beatin dnevnik in jo opremila z izčrpno literarnozgodovinsko študijo in znanstvenokritičnimi opombami. Za nas je zanimivo dejstvo, da je Pesjakova roman Beatin dnevnik umestila na grad Snežnik in njegovo okolico. Literarna zgodovinarka, ki je to ugotovila na podlagi arhivskega gradiva in avtoričinega dnevnika, pa je lahko na novo ovrednotila njeno delo. Beatin dnevnik je označila za slovenski družinski roman in opozarja tudi na spretno vkomponirano domoljubno sporočilo v romanu. Poslušaj prispevek! 

     Foto: osebni arhiv Urške Perenič in wikipedia 

     

    Avtor:Maruša Mele Pavlin
    • Luiza_Pesjak wikipedia
  • “NAJPOMEMBNEJE JE, DA ŠIRIMO ZNANJE”

    V soboto je  Pivki potekalo XXV. regijsko preverjanje usposobljenosti ekip prve pomoči, Civilne zaščite in Rdečega križa. Udeležilo se ga je dvanajst ekip, devet v konkurenci in tri s sosednje Hrvaške. Najboljša je bila znova, že petič zapovrstjo, ekipa PGD Cerknica, ki tako jeseni odhaja na državno preverjanje. Vodja ekipe Matic Zalar razmišlja, da ključ njihovega uspeha leži v povezanosti članov ekipe. Bolj pomembno kot prva mesta in priznanja pa je, pravi, dejstvo, da ekipo občani poznajo in ima vse več prošenj, naj ljudi nauči osnov prve pomoči. 

    Foto: PGD Cerknica in Foto atelje Murovec 

    Avtor:Maruša Mele Pavlin
    • ekipa prve pomoči cerknica 2019 atelje murovec 1
  • CI NAPOVEDUJE ZAPORO KOSOVELOVE ULICE

    Civilna iniciativa za Kosovelovo ulico, ki je postojnskemu županu in občinski upravi postavila tritedenski rok za izpolnitev zahtev, z odgovorom in predlaganimi ukrepi ni zadovoljna. Na včerajšnjem sestanku so sklenili, da bodo, kot so že napovedali, v kratkem začeli z zaporami ceste. Življenje ob ulici, ki se je ob preureditvi prometa pred več kot desetletjem spremenila v glavno mestno turistično vpadnico, je namreč po besedah stanovalcev postalo nevzdržno. Hiše se tresejo, asfalt poka, jaški se posedajo, hrup je neznosen. Po Kosovelovi se dnevno valijo tudi težki  tovornjaki proti obrtni coni in Belskem. Na Občini ob tem pravijo, da so načrti za obvoznico neuresničljivi, saj je območje poplavno, zakon pa gradnjo na takšnih območjih prepoveduje. Občina bo naročila izdelavo prometne študije, ki bo proučila možnost ureditve prednostne ceste s Kosovelove na Jamsko cesto in morebitno ureditev enosmernega prometa skozi center mesta. Ta možnost je po njihovem zaradi premajhnega radija zavojev ob Hotelu Kras sicer težko izvedljiva. Več v prispevku.

    Avtor:Zasebno: Mateja Jordan