Občinski svet iz Ilirske Bistrice je minuli četrtek soglasno sprejel dokument Varno, prijetno, dostopno: Celostna prometna strategija Občine Ilirska Bistrica 2025–2032 (OCPS). S tem se je zaključil proces priprave Občinske celostne prometne strategije, ki je trajal od letošnje pomladi. Strategijo mora imeti vsaka občina in je tudi podlaga za pridobivanje evropskih sofinancerskih sredstev. Sedemletni akcijski načrt nadgrajuje celostno načrtovanje prometa, hojo, kolesarjenje, javni prevoz in cestni promet. Nabor ukrepov iz akcijskega načrta se odmika o osredotočenosti na gradnjo cestne infrastrukture in poudarja vrsto naložbenih, okoljsko bolj vzdržnih in učinkovitih ukrepov, usmerjenih v izboljšanje razmer za vse prevozne načine.
Akcijski načrt, ki velja do leta 2032, vsebuje 53 ukrepov za vseh pet stebrov (načrtovanje, hoja, kolesarjenje, javni prevoz, cestni promet), ocena izvedbe ukrepov pa znaša 23 milijonov evrov. Predstavnik Ljubljanskega urbanističnega zavoda, ki je vodil ves proces in izdelal zaključna dokumenta Aljoša Plevnik, je na seji izpostavil prioritetne ukrepe, to so: preureditev mestnega jedra Ilirske Bistrice, kar bo izziv za ureditev tako tekočega kot mirujočega prometa, umirjanje motornega prometa v naseljih izdelava in izvajanje mobilnostnih načrtov za šole, ureditev železniške postaje kot osrednje mobilnostne točke, vzpostavitev zelenih koridorjev v aglomeraciji Ilirska Bistrica.
V prihodnje se bo občina v okviru uresničevanja OCPS intenzivno prijavljala na razpise pristojnih ministrstev, razpise za vključitev v evropske projekte ter razpise za pridobitev drugih virov financiranja, so zaključili na občini.